Zoeken in deze blog

woensdag 22 oktober 2014

[Review] RETRY: Rovio's nieuwste game, zonder boze vogels

Het is altijd interessant om iets nieuws te zien van een bedrijf dat gebouwd is rondom één  game. Rovio heeft veel games gemaakt, maar de meeste zijn Angry Birds achtig. Ik weet niet of de formule is uitgewerkt, maar de hype van het begin is weg. Het moet hen pijn doen om te zien dat één man de wereld verovert met een game (over een vogel), zonder een groot marketingbudget.

Om de volgende hit te scoren heeft Rovio een team genaamd LVL11 opgericht om met nieuwe games te experimenteren. Het eerste spel heet RETRY en is vandaag uitgebracht. Wanneer je het spel opstart moet je waarschijnlijk gelijk aan - inderdaad- Flappy Bird denken.

Zoals je in de trailer hierboven kan zien, is de naam van het spel terecht. Het spel is moeilijk. Als de piloot van een stuntvliegtuigje moet je je bestemming bereiken door op het scherm te tappen. Natuurlijk zijn er allerlei obstakels die het je lastig maken. Maar het vliegen zelf vereist ook wat oefening. Aan het eind van het level word je beloond met sterren. Hoe beter je vliegt, hoe meer sterren je krijgt (maximaal 3).

He tikken op het scherm is niet de enige overeenkomst tussen RETRY en Flappy Bird. Beide games hebben een old-school 8-bit stijltje.

Tijdens het level kom je retry points tegen. Deze moet je vrijkopen met muntjes die je in de levels kunt verzamelen. Zoals je misschien wel verwacht kun je deze munten ook als in-app-aankopen aanschaffen. De game is moeilijk, maar is niet zo frustrerend als Flappy Bird dankzij deze retry points en het feit dat de game in levels is verdeeld in plaats van de oneindige wereld bij Flappy. Er is veel meer variatie in werelden en obstakels.

Er is niet zo'n uitdaging om beter te zijn dan je vrienden, maar wanneer je eenmaal aan't spelen bent, is het moeilijk om te stoppen.

RETRY is gratis voor Android

Bron: